منوفالوکن

بهترین سایت خرید فالور و لایک اینستاگرام

09388042001

پاسخگویی تلفن: 9 الی 14 - 20 الی 23
شبکه های اجتماعی و مزیت های آن

شبکه های اجتماعی، اصطلاحی است که برای نخستین بار در سال ۱۹۵۴ توسط جان بارنز که در حوزه‌ی انسان شناسی اجتماعی فعالیت می‌کرد، ابداع شد. او تحقیقی در مورد گروه‌های اجتماعی در بخشی از نروژ انجام می‌داد و اصطلاح شبکه اجتماعی را در آن تحقیق برای توصیف رابطه بین انسانها و تحلیل مکانیزم‌های ارتباطی و خصوصاً تصمیم گیری آنها به کار برد.

در یک دسته بندی کلی می توان 4 کارکرد مثبت برای شبکه های اجتماعی ذکر کرد:

1- آشنایی با تجربیات دیگران و آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف. شاید در گذشته نه چندان دور، آشنایی با آداب و رسوم اقوام دیگر و یا فرهنگ سایر ملل، هزینه های سنگینی بر افراد تحمیل می کرد ولی امروز به یمن وجود شبکه های اجتماعی این مسأله به راحتی قابل انجام است.

2- انتشار سریع و آزادانه اطلاعات. این شبکه ها به دلیل ماهیتی که دارند امکان اعمال سانسور  برای آنها متصور نیست. در این زمینه می توان به انتشار نامه رهبر انقلاب در فضای مجازی به جوانان غربی اشاره کرد که علی رغم سانسور متن نامه در رسانه های اصلی غربی ولی از طریق شبکه های اجتماعی این پیام تا حدودی توانست به مخاطبین خود برسد.

3- تسهیل ارتباطات با دوستان و نزدیکان یکی دیگر از کارکرد های مثبت شبکه های اجتماعی است. به طور کلی با گسترش شبکه های اجتماعی، امکان برقراری ارتباطات فارغ از بعد مکانی و فاصله زمانی مقدور شده است و افراد با دوستان خود می توانند به راحتی ارتباط برقرار کنند و خلأ های عاطفی خود را پر نمایند.

4- شکل گیری خرد جمعی در فضای مجازی و یا تبدیل شدن فضای مجازی به "عرصه عمومی". این مسأله بیانگر شرایطی است که افراد مختلف می توانند نظرات خود را درباره موضوعات بیان کنند و بهترین نظر و عقلانی ترین نظر از سوی عموم پذیرفته شود.

جهت خرید فالوور اینستاگرام و خرید لایک اینستاگرام از صفحه اصلی سایت اقدام نمایید